Grafische vormgeving

Goede vormgeving is van essentieel belang bij de totstandkoming van effectieve communicatie. Wie een boodschap over wil brengen, zal er voor moeten zorgen dat deze in het oog springt. (Potentiƫle) klanten beslissen namelijk binnen een fractie van een seconde of uw boodschap het bekijken waard is. Daarom dient een concept niet alleen tekstueel maar met name ook visueel goed in elkaar te steken. Woorden hebben een informatieve functie maar juist de vormgeving van uw communicatiemiddelen kan de door u gewenste emotie opwekken bij uw doelgroep en aanzetten tot actie.

De uitstraling van uw marketinguitingen wordt bepaald door een combinatie van verschillende factoren; tekst en beeld, lettertype en lettergrootte, kleur en witruimte, fotografie, de indeling van visuele elementen en navigatie in een website of op drukwerk. Het resultaat daarvan laat in een oogopslag zien waar uw voor staat en wat u over wilt brengen. Dit kan organisatiebreed worden doorgevoerd maar ook worden toegepast op een afgebakend onderdeel van uw marketingstrategie.